Najpopularniji oblici radijskog oglašavanja

Statistika o radiju

Više od pola stanovnika Hrvatske svakodnevno sluša radio, jednako kao što koristi internet. Televizija je najdominantniji medij. Najviše se sluša glazba. Lokalne postaje informiraju slušatelje o onome što im je potrebno – lokalnim sadržajima koje nije moguće drugdje pronaći i tu je njihova velika prednost. Radio se najčešće sluša u pozadini – u automobilu, a potom u kućanstvu, na javnom mjestu, na poslu i u trgovini. Radio je medij koji radi u pozadini i nije potrebna angažiranost da bi ga se slušalo.

Sve su ovo statistike potrebne oglašivačima da bi plasirali svoj sadržaj do krajnjih kupaca. Oglašavanje se obraća masi, pa masi mora biti i razumljivo, stoga se na radiju traži jasnoća i jednostavnost u porukama. Također je potrebno paziti na ono što se u RH ne smije reklamirati, a to su alkohol i duhan. Kod nas još uvijek postoje ograničenja po pitanju oglašavanja kladionica i kockarnica u medijima, pa se na radiju neće čuti reklama za online casino kao što je gaming club rulet, a u državama poput Australije i SAD-a ovo je sasvim uobičajeno.

Radijski promidžbeni sadržaj

Potrebna je određena vještina kako bi se napravila kvalitetna radijska reklama jer je potrebno u što kraće vrijeme reći ono najbitnije bez zalaženja u previše detalja. Za razliku od oglasa u novinama ili televizijske reklame, one radijske imaju na raspolaganju samo zvukove.

Na temelju navedenog, razvili su se osnovni oblici radijskog oglašavanja. Najčešći su spotovi koji se emitiraju u određenim promidžbenim blokovima, i ti spotovi se kolokvijalno nazivaju reklamama. Spotove ponekad snima sama radijska postaja kod koje su naručeni, ponekad neka druga postaja, a ponekad studio ili agencija za marketing. Promidžbene emisije se emitiraju u sklopu radijskog programa, ali u vrijeme namijenjeno za plaćeni dio programa. Treći tip oglašavanja je sponzoriranje dijela programa. Četvrti tip nešto donosi i slušatelju jer i on, pored oglašivača i postaje, sudjeluje u samoj promidžbi, a to su nagradne igre.